Vælg en side

Er du på jagt efter et SEO firma der kan hjælpe dig til tops i søgeresultaterne, så tænk dig om en ekstra gang, før du skriver under på aftalen.

Heldigvis har mange virksomheder idag forstået, at det ikke er nok, bare at have en flot og brugervenlig hjemmeside, hvis ingen besøger den! Det er mindst ligeså vigtigt, at sørge for, at den også er optimeret til søgemaskiner som Google, og på de rette søgeord som målgruppen bruger. Her kan et SEO firma træde til og tage det tunge slæb med bl.a., at identificere problematikker der begrænser hjemmesidens synlighed i søgeresultaterne, indholdsoptimering af siderne, udarbejde af en SEO strategi for sociale medier, bygge indgående links – også kendt som linkbuilding (læs evt. mere om linkbuilding på Citona.dk). Der er mange ting der skal tænkes igennem og mange processer at forholde sig til, hvilket kan virke uoverskueligt for mange firmaer. Ikke mindst skal disse processer sættes i struktur, for at SEO arbejdet bliver målrettet, og den ønskede effekt opnås indenfor tidsrammen.

Der findes idag rigtig mange SEO firmaer i markedet. Derfor er det vigtigt, at du sørger for at undersøge markedet godt, før du træffer din beslutning. Her skal du kigge på områder som udtalelser fra andre, firmaets kunder og referencer og sætte dig ind i, hvad det er de præcis tilbyder i et samarbejde. Det er vigtigt at du ikke går efter det første og billigste tilbud du får. Bliver du for fokuseret på prisen, kan du risikere, at det også afspejler sig i kvaliteten, dog ikke altid. Billigt SEO kan derfor gå hen og blive en temmelig dyr fornøjelse, hvis det ender med at skade din hjemmesides synlighed, frem for at hjælpe den til tops i Google. Omvendt kan dyrt SEO, vise sig at give de ønskede resultater hurtigt, hvorfor det kan ende med at være den billigste og bedste løsning.

Kvalitet i SEO er idag blevet et meget vigtigt område. SEO har udviklet sig fra at være meget teknisk, til at bevæge sig over i mere traditionelle markedsføringsbaner, hvor det nu også handler om at skabe godt indhold, være aktiv i sociale medier, dele og forbedre brugervenligheden på hjemmesiden eller webshoppen. Derfor er det også vigtigt, at der i SEO firmaet findes kompetencer indenfor content marketing eller på dansk, indholdsmarkedsføring. Indholdsmarkedsføring handler om at skabe værdi der er til værdi for brugerne. Idag er dette en meget effektiv måde til at erhverve nye kunder på. Ved at inspirere, pirre nysgerrigheden og give noget væk, kan man få brugere til at vende hyppigt tilbage, opbygge brandawareness og indirekte, lære målgruppen og firmaets produkter eller ydelser. Dette er utrolig effektivt og det er relevant for både store og små firmaer. Et godt SEO firma, kan hjælpe med at udvikle koncepter indenfor content marketing, producere indholdet og markedsføre det der, hvor målgruppen holder til.

Med andre ord, tænk dig godt om før du vælger dit SEO firma eller bureau og pas på at fokusere udelukkende på prisen, når du træffer dit endelig valg. Hos mit PPC og SEO firma Citona, har vi bevidst valgt, at investere og prioritere de kompetencer i firmaet, der skal sikre vore kunder en fremtidssikret og langtidsholdbar løsning i søgemaskinerne.